LRF Media

Hållbarhetsrapporten

Bakgrund:
LRF Media, det gröna näringslivets mediehus med varumärken såsom Land, ATL och Ehandel.se och tillika Brids ägare, vill ta en starkare position inom hållbarhet.

Webinar / Hållbarhetskommunikation / Rapport / Livesändning

Lösning:
Vi skapade Hållbarhetsrapporten – en återkommande undersökning som samlar insikter från LRF Media-initiativen Hållbarhetspanelen konsument och företag. Hållbarhetsrapporten sammanför inspel från nyfikna, kunniga konsumenter och intresserade och engagerade företag. Syftet är att öka förståelsen mellan konsumenter och företag och för att skapa nya möjligheter till hållbara affärer och konsumtion.

I samband med rapportlansering hanterar vi även PR och anordnar webinarier. Hållbarhetsrapporten återkommer en till två gånger per år.

Effekt av första rapporten:
Drygt 300 deltagare på webinariet och drygt 100 nedladdade rapporter.

"Brid har varit en viktig partner för oss i vår strävan att skapa en mötesplats för konsumenter och företag med hållbarhetsintresse. Deras engagerande personliga bemötande, kunskaper om snabbfotad digital utveckling och kommunikativa färdigheter ha varit avgörande för hela projektets framgång."

Johan Svensson, affärsutvecklingschef på LRF Media.