En bild från en varumärkeskampanj som Brid tog fram för Santander

Santander Consumer Bank

Varumärkesstärkande digital kommunikation

Utmaning:
Santander Consumer Bank är en av världens största banker med 144 miljoner kunder i 45 länder. Den svenska verksamheten jobbar inte bara som en traditionell bank, utan har även ett stort socialt engagemang. Något som de under 2017 önskade öka kännedomen om på den svenska marknaden.


Lösning:
Vi tog ett helhetsgrepp om Santanders sponsorskap med En Svensk Klassiker och genomförde en årslång varumärkeskampanj med skidlegendaren Johan Olsson. Uppdraget involverade strategi, PR, film- och innehållsproduktion. Sedan 2018 har vi producerat varumärkesbyggande- och säljdrivande kampanjer i både egna, köpta och förtjänta kanaler.

Strategi / Kampanj / Film / PR / Digital kommunikation / Copy

Vi tog ett helhetsgrepp om Santanders sponsorskap med En Svensk Klassiker och genomförde en årslång varumärkeskampanj med skidlegendaren Johan Olsson. Uppdraget involverade strategi, PR, film- och innehållsproduktion. Sedan 2018 har vi producerat varumärkesbyggande- och säljdrivande kampanjer i både egna, köpta och förtjänta kanaler.