Svensk Galopp

Kommunikationsstrategi, kommunikationsplan, grafisk manual och verksamhetsberättelse

Bakgrund:
Svensk Galopp är organisationen som förvaltar och utvecklar galoppsporten i Sverige. Svensk Galopp anordnar bland annat det populära eventet Nationaldagsgaloppen på Gärdet i Stockholm. Under 2020 ville de öka kännedomen för svensk galoppsport och ta tillvara framgångarna från Nationaldagsgaloppen och bad Brid om hjälp.

Kommunikationsstrategi / Grafisk Formgivning / Varumärkesberättelse

Lösning:
Brid inledde arbetet med att sammanställa en nulägesanalys baserat på intervjuer, tillgängliga undersökningar och data samt egen omvärldsspaning. Resultatet blev en kommunikationsstrategi, kommunikationsplan, uppdaterad grafisk manual och varumärkesberättelse. När kommunikation, strategi och design var spikat hjälpte Brid till att ta fram annonser, marknadsföringsmaterial och nya webbtexter.

”Jag är extremt nöjd med Brid och vårt samarbete. De förstod omgående våra utmaningar på imponerande sätt tack vare att de är ovanligt lyhörda och kreativa. De är dessutom mycket professionella, tidseffektiva, leveranssäkra och trevliga i sitt sätt. Jag kan verkligen varmt rekommendera Brid, både på en strategisk och operativ nivå!”

Linda Persson, marknadsansvarig på Svensk Galopp.