DeLaval

Strategisk och taktisk kommunikation

 

DeLaval är ett globalt företag inom mjölkindustrin som finns i över 100 länder med drygt 4 500 medarbetare. I samband med en omorganisation identifierades ett behov av att samordna kommunikationsarbetet mer och lyfta gemensamma mål och fokusområden samt att tydliggöra företagets hållbarhetsarbete.

Brid fick i uppdrag att ta fram en nulägesanalys baserad på intervjuer med nyckelpersoner i företaget, undersökningar och data samt en kommunikationsstrategi och handlingsplan. När strategin hade antagits tog Brid fram en ny webb.

Brid har även hjälpt DeLaval med copy och design av deras hållbarhetsrapporter och löpande filmproduktion för internt och externt bruk under flera år.

“They listen to our needs and requirements and at the same time I value their external views and ways of challenging our ideas.”

— Anna-Pia Järnfors, Head of Communications DeLaval.

FLER CASE

Santander Consumer Bank

Lantbrukarnas Riksförbund

Fossilfritt Sverige